Najbolja knjiga za finansijsku edukaciju

Knjige na temu finansijske edukacije ne možemo baš nazvati umetničkim delom, međutim mogu nas puno toga naučiti kroz zanimljive anegdote i dinamičnu radnju. Posebno volim knjige koje su pisali neki od najuspešnijih investitora u obliku autobiografije sa puno anegdota i jasno istaknutim poukama koje su oni izvukli u svom životu i poslovanju.

Poslednja knjiga tog tipa koju sam pročitao i ujedno knjiga o kojoj pričam je "Rich Dad Poor Dad" Roberta Kiyosakija. Suština dela je u savetima koje je Robert dobijao od svog "siromašnog oca" (njegovog pravog oca koji je radio za vladu SAD) i od svog "bogatog oca" (oca njegovog najboljeg druga, investitora).


Na  samom početku priče oba Robertova mentora su finansijski slično situirana, ali njihov pristup novcu i biznisu je potpuno drugačiji. Robert dolazi da radi kod "bogatog oca" i stiče mnogo iskustava koja mu potpuno menjaju pogled na život. Kako prolazi vreme, stiče znanja o samoj psihi čoveka, jasno uviđa greške zbog kojih srednja klasa ne uspeva da napreduje i ostaje u "pacovskoj trci", počinje da ulaže u samog sebe kao svoju glavnu investiciju i na kraju postaje jedan od velikih američkih investitora.
Ispostavlja se da "siromašni otac" nije bio u pravu i da nam obrazovanje i fakultet ne moraju biti jedini put u životu koji će nam doneti sigurnost (O ovome sam pisao pre nedelju dana, možete pročitati ovde).
  Elon Musk (Net worth oko 21 milijarde USD)

Iz sveg srca preporučujem ovu knjigu svakome ko želi da stekne široko primenljivo finansijsko obrazovanje za ceo život. Od svih poznatih dela ove tematike "Rich Dad Poor Dad" je najrazumljivije, bez mnogo nepoznatih izraza i sa najdinamičnijom radnjom koja će vam odvući pažnju i zainteresovati vas. U svakom poglavlju su izvučene najbitnije rečenice koje bi trebalo zapamtiti.

Kiyosaki je na kraju knjige čak naveo druge knjige koje bi trebalo pročitati, a o kojima sam i ja planirao da pišem vrlo uskoro! Na sajtu richdad.com se nalazi igra Cashflow koja vam kroz zabavu daje primenu svega što ste pročitali. Samu knjigu nisam video u prodaju nigde na Balkanu, ali postoji PDF verzija na engleskom (ako neko ne može da je pronađe nek mi se javi na Instagramu za link).
Nadam se da ćete uživati u ovom sjajnom delu!



Ukoliko vam se svideo tekst, podržite moj rad i zapratite me na Instagramu (@avellati) kako biste videli sve moje radove na Youtube kanalu i blogu. Bavim se raznim temam, od zabave i trendova pa do najdubljih životnih razmišljanja, siguran sam da će se svakome svideti bar nešto, ako ne i sav moj rad! Takođe možete da mi pomognete tako što ćete podeliti moje radove sa prijateljima i poznanicima kako bismo uvećali zajednicu hustlera koji zdravo razmišljaju!

Comments

Popular posts from this blog

Šta je to hustle?

Pa da počnemo...

League of Legends - moja priča